verjaardag - Reisverslag uit Luarca, Spanje van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu verjaardag - Reisverslag uit Luarca, Spanje van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

verjaardag

Door: paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

13 November 2011 | Spanje, Luarca

Zaterdag ontving ik van over de hele wereld lieve telefoontjes, mailtjes en sms-jes, waarbij mij nog vele jaren en een prettige dag werd toegewenst. Het eerste is nog even afwachten; de dag zelf was uitermate prettig!
Het ontbijt werd geserveerd in Avin, een klein plaatsje in de uitlopers van de indrukwekkende Picos de Europa. Uiteraard met zachtgekookt eitje èn een glaasje Cava! Daarna op weg naar Aviles (een stad net voorbij Gijon). Je kan dat doen via een prachtige snelweg, die bergen doorboort en diepe dalen overbrugt, maar wij kozen voor de oude N-weg, die alle bergen beklimt en weer afdaalt, en alle dorpen aandoet. Het is de pelgrimsroute naar Santiago; het duurt tien keer zo lang, maar het is ook tien keer zo leuk!
In Aviles staat een restaurant waar je in de achtertuin met een camper kunt overnachten. Onze plek dus, en wij hebben er in de middag buiten onder de veranda een voortreffelijk "menu del dia" verorbert (heerlijk vissoepje vooral). Na een uurtje rust naar de stad : het is 18 °C, wat je noemt een zwoele zomeravond . Mèt ons gaan ook alle inwoners van Aviles de stad in, zo lijkt het. Vaders en moeders met kinderen, opa's en oma's, allemaal tot in de puntjes verzorgd voor een avondje flaneren. Vooral de kinderen vallen op: zo weggelopen uit een blad voor kindermode uit de jaren vijftig. En de kindjes uit de zo te zien betere kringen beginnen te lijken op jonkertjes uit de 19e eeuw, met lakschoentjes, kniekousjes en kanten blousjes. Kortom, genoeg voor urenlang genieten op het terras van een cervezaria.
De dag werd "thuis" besloten met een glaasje voortreffelijke port, bij de blauwe kaas (in van die bladeren) die we hier eerder op een marktje kochten. Lijkt dat op een fijne dag of niet?
Zondag een klein stukje verder gereden, naar Luarca, aan de kust. We staan op een camping hoog boven de zee, waar de krokusjes bloeien en onze was waait in de wind.

• 14 November 2011 - 12:58

Illo:

Je kunt merken dat wij richting kortste dag gaan, vroeger donker. Dus kaarsjes aan voor de ramen, ook wel gezellig. Elke jaargetijde heeft wel wat toch?

• 14 November 2011 - 12:59

Illo:

• 14 November 2011 - 21:08

Anne:

wat een heerlijke verjaardag heb je gehad.Ik geniet van alles en ik leef erg met jullie mee.Ik heb mark gezien en gesproken.Wat ziet hij er goed uit,he?De kop is nu alweer van de nieuwe week af de tijd gaat zo enorm snel..Ik wens jullie een goede reisweek en tot ziens,.Jullie zagen er goed uit Ik zag Nel bij de droogmolen Knus.anne

• 15 November 2011 - 09:29

Corry:

Zo te lezen en zien,gaat alles weer heerlijk. Mooie omgeving,lekker eten,goede temperatuur,was drogend aan de lijn.....met 'n palm en zee op de achtergrond...wat willen we nog meer.... Geniet maar lekker!

• 15 November 2011 - 11:40

Elly:

Dat leest als een Prachtdag! En de laatste zin van dit verjaarsverslag gaat op voor de Ako literatuurprijs!!

• 15 November 2011 - 18:04

Tineke Niemarkt:

Ook namens ons een gezond en fijn jaar toegewenst. Foto's bekeken en vooral de laatste doet mij denken aan maandag wasdag!