Lucky bastards - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu Lucky bastards - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

Lucky bastards

Door: paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

10 Februari 2012 | Spanje, Benidorm

Na het traject Aguilas-Cartagena-Alicante (niet erg bijzonder) doemt in de verte het silhouet* op van het gezellige Spaanse stadje Benidorm, dat zo mooi afsteekt tegen de azuurblauwe zee. De campings in Benidorm zijn allemaal vol tot overvol - het is winter! - maar even verderop, in Altea, vinden wij een campingkje met nog 1 plaatsje vrij. Lucky bastards! Wij gaan vanuit hier het lustoord der pensionado's per fiets verkennen. Het is 20 minuutjes fietsen naar de mooie lange boulevard, waarlangs duizenden overwinteraars schuifelen of rollen (op gehuurde scootmobielen)** , voordat het middagdutje begint. Op het strand zit het yogaklasje*, en liggen grijsaards te zonnen*. Hier blijkt ook dat Benidorm tweetalig is: hier wordt Engels of Nederlands gesproken. We ontdekken hier zelfs een Nederlandstalig weekblad, waarin vooral wordt geadverteerd door medisch specialisten. Op de boulevard vallen de Engelsen vooral op: dit volk blijkt toch over een bijzonder talent te beschikken als het gaat om de keuze en het combineren van kledingstukken. Overigens zijn niet alle Engelsen hier op leeftijd; er lijken hier ook wat charters met blauwe armen uit Brixton of daaromtrent te zijn geland. Kortom, op één van de vele terrasjes valt er veel te zien!
Het hoogtepunt van ons bezoek moet dan nog komen: een bezoek aan restaurant Valkenburg ( "een begrip sinds 1980"), waar we kroketten en bamischijven en met friet met mayo verorberen**. Na dit culinair genoegen besluiten we de muzikale avond in cafe " 't Jordaantje " te laten schieten, en fietsen voldaan weer terug. We hadden nooit willen missen wat we nooit meer zullen missen.

• 11 Februari 2012 - 00:46

Illo:

Geweldig die foto's, lekker weg en toch thuis. Maar het mooiste verkeersbord hebben nel en ik gezien. Een waarschuwingsbord voor scootmobiel met een behoorlijk hellings percentage. Kan nog in een deuk liggen als ik er aan denk!
    Morgen laatste dag schaatsen, vandaag op loosdrecht geweest, met schaatshelm op. Kan er zo bij daar op de boulevard.

Liefs

• 12 Februari 2012 - 18:59

Elly:

Wat goed om te zien dat ik er goed aan doe om te grossieren in velours huispakken, mocht ik toch nog ooit Bastard worden komen die goed van pas (alleen zo'n fijne paarse nog in de collectie opnemen). Wat lijkt dit alles griezelig op Torremonilos waar ik vanuit Nerja een half uurtje was "om het gezien te hebben". En bizar, die liggende mensen tegen de muur, vanwege uit de wind of zijn ze net standrechtelijk geexecuteerd? Enniewee, wat zijn jullie gelukkige pensionado's: wel wat anders te doen en te zien dan vier maanden Bastarden!

• 18 Februari 2012 - 21:03

Leo En Annet:

Wast een leuk verhaal. We hebben smakelijk gelachen om jullie verhaal en mooie foto´s. En we geloven jullie op je woord als je zegt dat je nooit had willen missen wat je nooit meer zult missen.

Liefs van Leo en Annet