Terug in Lima - Reisverslag uit Chosica, Peru van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu Terug in Lima - Reisverslag uit Chosica, Peru van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

Terug in Lima

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

20 November 2012 | Peru, Chosica

Vanuit Cusco zijn wij met het vliegtuig naar Lima gegaan, hetgeen ons drie lange dagen in de bus bespaarde. Terug in Lima leerde Mark ons eerst dat je hier prima uit de karretjes op straat kunt eten en drinken: vers geperste vruchtensapjes, een broodje gebakken ei als ontbijt, of een broodje varkensvlees. Voor dat laatste graait een mevrouw met haar handen in een geroosterd varken en stopt de losgetrokken stukjes vlees vervolgens tussen een broodje. Je zou zelf natuurlijk nooit op het idee komen om zoiets op te eten, maar het smaakt echt heerlijk (en ook de volgende dag geen
klachten )!
Lima is een gigantische stad; je doet er uren over om van de één naar de andere kant te komen. In het oude centrum zie je grote pleinen, met oude koloniale gebouwen en standbeelden van helden van weleer. Er blijkt ook een behoorlijk grote Chinese wijk te zijn, waar Mark het vlees haalde voor de gourmet-Hamburger proefavond in zijn restaurant, waar een select gezelschap - waartoe ook wij ons mochten rekenen - genoot van ronduit voortreffelijke Burgers ! Het restaurant is nog niet open ( de vereiste vergunning komt waarschijnlijk mañana of daaromtrent ), maar straks kan toute Lima zich tegoed doen aan deze exquise hapjes!
In de laatste week van onze gezamenlijke reis gaan wij uitrusten: aan zee is het nog te koud - het is hier voorjaar - en daarom zijn wij neergestreken in Chosica, een halfuurtje landinwaarts vanuit Lima ( maar wel eerst nog anderhalf uur in de bus om de stad uit te komen ). In Chosica huurden we twee huisjes, weliswaar geen Sporthuis Centrum, maar het ziet er zeker op de foto best aardig uit. Aan het eind van deze week scheiden onze wegen: Lood en Ingrid gaan weer naar huis, PEN gaan verder op reis.

Hasta la proxima vez, in een nieuw reisverslag.

• 20 November 2012 - 18:46

Jacqueline:

Lieve Plien, wat een geweldige reis!!! Op de karretjes in de straat ligt echt verse waar , dat blijkt wel, jullie hebben er geen last van gehad. Wij zijn inmiddels weer in Amersfoort aangekomen, de temperatuur is zodanig dat ik 2 truien over elkaar heb aangetrokken! Voor Lood en Ingrid idd nog een week, wens jullie heel goeie reis. Paul en Nel genieten jullie nog een aantal weken samen met Mark.
    Liefs, Jacqueline

• 21 November 2012 - 14:44

Arno En Rina:

hoi globetrotters,
    wat maken jullie toch een fantastische reis. Het is wel een tikkeltje aan de late kant maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Paul.We blijven jullie reisverslagen trouw volgen hoor. groetjes