Νέα από την Ελλάδα - Reisverslag uit Drépanon, Griekenland van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu Νέα από την Ελλάδα - Reisverslag uit Drépanon, Griekenland van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

Νέα από την Ελλάδα

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

26 December 2013 | Griekenland, Drépanon

Aangekomen in Patras blijkt Griekeland niet in onze TomTom te zitten! Heel Europa, inclusief Rusland tot de Oeral, maar Griekenland niet! Vast vanwege de euro: geen steun, geen kaart! Het maakt niet uit: Nel moet nu aan de bak, kaart op schoot, net als vroeger!
Griekenland voelt na de bungabunga's van Italië als een warm bad: het is schoon, rustig, en de Grieken zijn aandoenlijk lief. En ze spreken allemaal nog een paar woorden Engels ook! Wat een verschil.
Vanuit Patras zijn we in één keer naar een camperplaats bij het oude Korinthos gereden, en daar verwelkomd met een lekker hapje. Over verschillen gesproken. Wij fietsten er ook naar het bekende kanaal van Korinthe. Bij de toegang tot dit kanaal ligt een wel heel bijzondere brug: die zinkt onder water, zodat de schepen er overheen kunnen varen. Nog nooit zoiets gezien.
Na een paar dagen weer doorgereden naar de gezellige stad Nafplion, waar we een nachtje op de havenkade stonden. En daarna naar het kleine vissersplaatsje Tolo: een plaatje zoals een 1000-stukjes legpuzzel! En op de camping daar in de buurt kregen wij elkaars kadootjes op Kerstavond, en vierden wij Eerste Kerstdag met een ontbijt met bubbels en een diner van Nel dat om 15 uur begon en pas laat eindigde; niet een paar gangetjes, maar een compleet gangenstelsel met een Grieks wijnarrangement.
De kalkoen naast de camping hier vreesde nog even het ergste, maar heeft de Kerst wel overleefd!
Vrijdag trekken we verder: op naar Sparta, en 2014. Het is heerlijk weer, er zijn zat Lidl's, met ons gaat het prima!

• 27 December 2013 - 10:17

Leo En Annet:

Wat een heerlijk verhaal om te lezen. Ook wij hebben de kerstdagen goed doorgebracht. de eerste kerstdag een heerlijk stuk gefietst. Het zonnetje scheen en de wind viel mee. ´s Avonds kerstdiner voor twee. Gisteren heerlijk uit eten geweest in Amsterdam bij onze eigen fantastische Mario en Lucia, samen met Jannie en Johan. Vandaag begint weer met storm en veel regen, maar in de middag gaat het opklaren. Nu nog de jaarwisseling en dan gaan de dagen al weer een beetje langer worden! We kijken uit naar de zon en het licht.
    Liefs van Leo en Annet

• 28 December 2013 - 15:30

Jan En Willy:

Soms is de ouderwetse kaart ook veel beter dan de TomTom..... Die weet niet dat je in een camper rijdt en zeker niet hoe groot die is. We negeren regelmatig Toms advies en houden dan onze eigen koers volgens de kaart aan. Wij waren nog een paar dagen naar zuid Limburg en hadden ook de kerstverlichting mee. Heel knus allemaal en heerlijk gewandeld daar. Jullie mogen dan de kou hier willen ontvluchten maar die kou is wel heel ver weg. Je hoort af en toe vogels fluiten en soms denk je dat het voorjaar is als je buiten niet de eerste knallen van het vuurwerk zou horen. Een hele goede jaarwisseling daar in Het Griekse en nog heel veel reisplezier. Tot de volgende keer en weer de groetjes van ons beiden.

• 30 December 2013 - 08:38

Bert En Ina:

wat een leuke ervaring in Griekenland, juist rond de feestdagen: geen tom tom maar wel vriendelijke levende mensen die vast de weg weten en in elk geval willen doorgeven. L:euk dat er in elk geval na de feestdagen nog één kalkoen leeft.
    Hier hebben we goede kerstdagen gehad, met voorafgaande zaterdag een boeiende presentatie van het boek van André.
    Er klinken hier in de buurt nog weinig knallen. Dat zal vast toenemen.
    Genieten van jullie beschrijving. Zijn benieuwd naar de stijl van de Griekse jaarwisseling.
    hgr Ina Bert