Langs de kust van Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu Langs de kust van Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

Langs de kust van Lima

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

09 December 2014 | Peru, Lima

In Lima krioelen dagelijks zo'n tien miljoen mensen in het rond. Chaotisch, hectisch is het, landinwaarts richting centrum. In de buitenwijken langs de lange kust van Lima, is het relatief rustig ( let wel: relatief! ) Deze keer wat plaatjes, verzameld op onze tochtjes per fiets langs de kust. Die fietsjes hebben we hier voor weinig nieuw gekocht. Het is Chinese C-kwaliteit, maar ze gaan waarschijnlijk wel een paar maanden mee.

Wij wonen in de wijk Barranco, een kleine wijk, ingeklemd tussen de grote wijken Chorillos en Miraflores. In Chorillos vind je de vissershaven, met de vismarkt, en een heleboel openlucht visrestaurantjes, gedreven door dikke dames die je het liefst met fysiek geweld aan hún tafeltje zouden willen poten. De vis is er lekker en verser kan ze niet: zo uit de zee op je bord!
Je hebt hier ook een flink stuk zandstrand (verderop langs de kust zijn het stenen), waarvan een deel toebehoort aan een exclusieve club: voor 40.000 dollar mag je lid worden, en op één van de honderden ligstoelen liggen. En denk niet dat je dan alleen bent: in de weekends is het er stampvol!
Na Barranco, een heel rustig wijkje met nogal wat oude koloniale gebouwen, komt Miraflores, met aan de kust veel hoogbouw, dure hotels, mooie winkels, én veel toeristen!
Op de volgende 20 kilometer wat saaiere wijken, maar langs een prachtige kust, tot aan de grote zeehaven van Lima, in de wijk Callao. In bepaalde delen van deze wijk kan je als toerist beter niet komen, maar de wijk loopt uit in een mooi, rustig schiereiland, dat heel toepasselijk La Punta heet.

We zijn inmiddels al weer ruim een maand in Lima (!), en het wordt dus hoog tijd voor een reisje naar het binnenland. Daarover de volgende keer.

Hasta la proxima!

• 09 December 2014 - 05:46

Illo:

Heerlijk zo herkenbaar en zitten de pelikanen nog bij de vis tent op afval te wachten? Wat een goed idee om een paar fietsen te kopen. Kennen ze het begrip fietshelm?
    Hoewel de bus daar pakken iook een hele belevenis is.
    Wij hebben net een gezellig weekend Sinterklaas achter de rug. Weer met de hele familie (26), met surprise en gedicht. De chocolade letters nog niet op en gisteren zo door naar ikea voor een kerstboom van 1 euro. Nog een keer omdraaien en we zitten in het nieuwe jaar.
    Liefs

• 09 December 2014 - 06:55

Mieke:

Die fietsen zien er prima uit. De kust is prachtig en het park lijkt op parken in Spanje die we hebben gezien. Zo te zien zijn jullie al echt ingeburgerd in Lima!
    Geniet lekker van alles en wij zijn hier in Nederland bezig met de voorbereidingen voor de Kerstdagen. Het is vroeg donker, kaarsjes aan en gezellig met familie en vrienden borrelen en eten. De winter is nog ver te zoeken, maar wie weet krijgen we een witte Kerst.
    Wij zijn benieuwd naar jullie volgende reisverslag over het binnenland. Liefs en een knuffel.

• 16 December 2014 - 02:43

Birgit:

Hi Nell&Paul! Hatte endlich Zeit euren Reisebericht zu lesen. Ihr habt es ja recht gemütlich, tolles Apartement nette Landschaft und Gott Lob auch Bier. Aber für mich trinkt bitte einen Pisco sour der war superlecker. Liebe Grüße an euren Sohn und Schwiegertochter und noch viel Spaß beim Reisen viele Bussis Baumis

• 17 December 2014 - 08:28

Leo En Annet:

Wat een gave fietsen! Om jaloers van te worden.
    We kijken erg uit naar jullie verhalen van de reis naar de binnenlanden en zijn benieuwd wat jullie weer allemaal gaan beleven. De maand december is gelukkig al weer voor de helft voorbij! En dus gaan we op naar het licht en de zomer.