De onbekende - Reisverslag uit Lima, Peru van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu De onbekende - Reisverslag uit Lima, Peru van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

De onbekende

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

11 April 2019 | Peru, Lima

Wij brengen deze dagen wachtend door. Wij hebben een huisje gehuurd in Lima, Peru, en wachten hier op een onbekende. We hebben elkaar nog nooit gezien; het enige dat wij weten is dat het een hij is, en geen zij.
Ons wachthuisje bestaat uit een woonkamer, een ruime keuken, twee slaapkamers en twee badkamers. Niet gek voor een wachthuisje, en naar plaatselijke maatstaven ook een riant onderkomen. Wel heeft het een wat merkwaardige indeling: de ramen bevinden zich in beide slaapkamers en de keuken. De woonkamer is dus altijd donker: het licht moet er steeds aan. Een beetje ongezellig, maar het blijft er koel, en dat is in het klimaat hier wel weer een voordeel.

Wanneer de onbekende precies komt weten we niet. Wél weten we dat als hij er eenmaal is - en zo lang zal dat niet meer duren - hij voorlopig in Lima blijft wonen. Hoe zal hij het vinden, in deze enorme stad, in dit reusachtige land? Hij zal er wonen met dik dertig miljoen anderen, waarvan zo’n twaalf miljoen bij hem in de stad. Verreweg de meesten van hen lijken qua uiterlijk sterk op zijn moeder: een lichtbruine huid, donkere ogen, zwart haar, klein van stuk. Het zijn Indianen - de oorspronkelijke inwoners van het land - of een mengeling van deze Indianen met Spanjaarden - de latere bezetters van het land. Zijn vader ziet er daarentegen heel anders uit, zo weten wij. Die is weliswaar ook klein van stuk, maar is wit en heeft blond haar. Hoe zal de onbekende er dan uitzien? Een beetje van beiden, een gringo-lite? Of wellicht nog witter dan zijn vader, met rood haar? We zijn benieuwd.

• 11 April 2019 - 03:14

Mieke Roeters Van Den Berg:

Lieve mensen, wachten duurt altijd lang en voert de spanning op. Maar daarna .. wordt het geweldig! Sterkte bij het wachten en we duimen voor jullie. Knuffel van ons.

• 11 April 2019 - 05:26

Jan En Willy:

Jullie schieten vast overeind als je telefoon gaat .... (zegt een ervaringsdeskundige) het is altijd spannend en het blijft een wonder als een kindje geboren wordt. Maar dat het een mooi mannetje gaat worden kan haast niet anders. Sterkte bij het wachten maar ach, jullie hebben hier allemaal al zo lang op gewacht dat dit kleine poosje er nog wel bij kan toch?
    Heb het goed met zn allen.

• 11 April 2019 - 06:54

Hermien:

Wat leuk weer een bericht te krijgen en nu vanuit Peru. Ja, wachten... en nog eens wachten duurt altijd lang als je op iets moois zit te wachten .......zoals de komst van de eerste kleinzoon.
    En nog wel een kleinzoon met de genen van een Hollandse jongen en een bijzonder mooi meisje uit Peru.
    Veel sterkte bij het wachten.......... wij "wachten" hier in Nederland met jullie mee.
    We duimen voor jullie. Knuffel en liefs.

• 11 April 2019 - 16:30

Illo:

Die kleine onbekende is een bofkont. Er wordt met veel ongeduld en heel veel liefde op hem gewacht.

• 11 April 2019 - 17:20

Leo En Annet:

Wij weten uit ervaring dat als het wachten op die onbekende gedaan is, er een vertrouwd gevoel ontstaat als je elkaar eenmaal ziet. Hopelijk duurt het niet meer al te lang voor jullie.

• 12 April 2019 - 08:13

Ronald:

Love you!

• 12 April 2019 - 13:03

Ria Ten Bosch:

Heerlijk van jullie te horen.
    Ook wij weten dat het wachten op deze onbekende, iets fantastisch is. Om naar uit te kijken.
    Heerlijk!!
    Dikke knufs van hier