epiloog - Reisverslag uit Soissons, Frankrijk van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu epiloog - Reisverslag uit Soissons, Frankrijk van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

epiloog

Door: paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

23 Februari 2012 | Frankrijk, Soissons

Soissons, Noord Frankrijk. Onze eerste etappeplaats van deze reis, en nu ook weer de laatste. Morgen beginnen we na vier maanden aan de laatste kilometers naar huis. Door een kleurloos landschap, na wat begon met de uitbundige herfstkleuren in Frankrijk, gevolgd door al het groen in Portugal en Spanje, en pas nog door de met sneeuw bedekte Pyreneën.
Lang, vier maanden? Integendeel, ze zijn omgevlogen, al die weken! Indrukken? Teveel om op te noemen!

Naar Portugal, dat zo verrassend verschilt van het omringende Spanje, moeten we zeker nog eens terug : naar Porto, die heerlijke stad, om vandaar uit langs de Douro het mooie binnenland in te trekken, waar het nu, in de winter, toch te koud was.
En Spanje bleek opnieuw een heerlijk land: wat een prachtige kusten, wat een mooie steden, wat een indrukwekkend binnenland, en vooral, wat een heerlijke mensen. Die hebben het natuurlijk moeilijk in de huidige crisis, maar ze blijven er vrolijk en vriendelijk onder. En natuurlijk zijn er in Spanje ook nogal wat toeristische uitwassen, zoals Benidorm, maar we hebben ons onderweg vaak afgevraagd wat Spanje zonder al die toeristen zou moeten.
Het zit er weer op. Graag willen wij ieder bedanken voor alle aardige reacties op deze berichtjes: dat stimuleert! De komende tijd staat in het kader van periodiek onderhoud aan mens en machine; we zien af van een tocht naar onze jongens in Oekraine, omdat die wel erg ver weg gaan ballen. We gaan nu wat kortere tripjes maken, en aan het eind van het jaar staat de reis naar Peru op het programma. Uiteraard laten wij dan ook op deze site weer weten waar wij zijn!

Wij zien er naar uit jullie binnenkort weer te zien!

• 23 Februari 2012 - 14:58

Taco:

Heel fijn dat jullie in aantocht zijn!!!!!

• 23 Februari 2012 - 18:49

Simone En Ivo:

Lieve Paul en Nel,

Ook wij zien er naar uit om jullie weer snel te zien! Wij hebben al een datumvoorstel gedaan. Mooi laatste verhaal van deze reis. Tot gauw!
    Simone en Ivo

• 23 Februari 2012 - 20:38

Anne:

Inderdaad,dank de verslagen is de tijd omgevlogen.Immers,je bent af en toe in je gevoel mee op reis,Ik wens jullie behouden vaart en hoop jullie binnenkort te omhelzen.De dagen gaan we nu aftellen.Liefs Anne

• 23 Februari 2012 - 21:33

Ad En IJda:

Net met plezier de laatste verslagen gelezen en de mooie foto's bekeken. Jullie hebben de afgelopen maanden heel wat meegemaakt en gelukkig heeft het huis op wielen jullie overal gebracht waar je wezen moest. Nu nog de laatste kilometers door het Franse en jullie zijn veilig thuis in het Amersfoortse waar de sneeuw inmiddels verdwenen is. Geniet nog even voordat de dagelijkse sleur begint.

• 23 Februari 2012 - 22:06

Illo:

Onze ruilplant kan haast niet wachten om weer te verkassen.
    Tot gauw,

Liefs

• 24 Februari 2012 - 17:57

Mieke En Teun:

Wij staan klaar om jullie een dikke knuffel te geven en bij te kletsen.
    Ook in Nederland beginnen de bloemetjes uit de grond te komen en lijkt het een beetje lente te worden.
    Dus jullie komen op het juiste moment terug om de nieuwe lente te begroeten.
    Liefs van ons

• 14 Maart 2012 - 16:28

Gevonden!:

Eindelijk heb ik je blog gevonden en ik ga je zeker volgen. Veel plezier ouwe squasher ;-)

• 18 Maart 2012 - 20:33

Leo En Annet:

Als het goed is zijn jullie weer thuis. Misschien lezen jullie dan ook de reacties op de reisverslagen? Afgelopen weekend zijn we voor het eerst weer op de Vrijgaard geweest (voor een werkzaterdag). We hebben zin in een mooie lange warme zomer en hopen jullie veel te zien.

Liefs