onderweg naar Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu onderweg naar Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

onderweg naar Wenen

Door: paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

04 Mei 2012 | Oostenrijk, Wenen

In Kutna Hora werd de oorontsteking van Nel zo pijnlijk dat het ons verstandig leek een dokter te raadplegen. Op naar het plaatselijk ziekenhuis dus. Daar zwierven wij door verschillende troosteloze gebouwen, met richtingbordjes in het Tjechisch, en bevolkt door mensen die uitsluitend Tjechisch spraken. "Au", riepen wij dan, wijzend op het pijnlijke oor, waarna men ons naar alle waarschijnlijkheid beschreef waar wij heen moesten. Na veel omzwervingen troffen wij uiteindelijk een man in een witte lange broek (een dokter? de schilder?), die ons zeer gebrekkig Engels vertelde dat er in dit ziekenhuis geen enkele dokter in een oor kon kijken, en dat we naar het ziekenhuis in de stad 20 km verderop moesten gaan. Ook daar weer een geweldige taalbarriere, maar uiteindelijk bleek daar een zwarte arts uit donker Afrika te werken, en die spreken tenminste ook Frans!
Met de peniciline van dokter Felix Ndzahabato in ons bezit reisden wij verder door het prachtige, zonovergoten, glooiende landschap naar het dorp Benesov, waar wij verbleven op camping "De Bongerd". Een ideale plaats dus om via de TV toch ook een beetje in Rhenen en Veenendaal zijn!
Wat een feest weer! Niet zo heel lang geleden bleek dat Willem van Oranje helemaal geen tijd meer heeft gehad om uit te roepen "Heer, heb medelijden met mij en mijn arme volk". Onze toekomstige vorst had er wel alle tijd en reden voor, na zijn winnende afstand bij het WC-potten werpen , maar wij hoorden het niet! Dacht hij het, of is hij toch niet gelovig? Of was hij alleen maar blij met de beker?
De reis ging verder naar de Oostenrijkse grens, en vlak daarover, in het dorpje Stutzendorf, hadden wij een uniek camperplaatsje op het dorpsplein* (met stopcontact voor de electra in de waterput). Wij hebben er, zeker na die Wienerschnitzel bij de Dorfwirt , heerlijk geslapen.
Tomtom stuurde ons daarna, snelwegen vermijdend, naar Wenen. Deze route zullen niet veel toeristen nemen, maar hij is de moeite waard: prachtig weids landschap, en doodstil ! Op tijd in Wenen, dus snel nog even op de fiets naar Schönbrun; met mijn Sissy op de trapleuning.**

• 04 Mei 2012 - 07:36

Ivo:

Wederom een leuk verslag, die ik nog steeds met veel plezier lees. Hoewel oorontsteking echt vreselijk pijn kan doen, heb je ook dit onderwerp fantastisch beschreven, Paul.
    Ik hoop voor Nel dat de medicijnen geholpen hebben en de pijn dus verdwenen is! Groet, Ivo.
    Ik wist niet dat een camper een 2e verdieping heeft! ( trapleuning )

• 04 Mei 2012 - 19:20

Arno En Rina,:

Ai, dat kan verrekte pijnlijk zijn en dan moet je er ook nog zo veel moeite voor doen om een arts te vinden die je kan helpen. Wij leven elke keer weer met jullie mee als wij jullie spannende reisverhaal lezen. Ga zo door.
    Groetjes van Rina en Arno

• 05 Mei 2012 - 15:43

Anneke En Ad:

Wat naar voor jullie die oorontsteking.
    Wij zijn net terug van een dagje proef rijden camper. Nog een weekje wachten. Paul het is elke keer weer fijn je verslag te lezen ondanks de oren van Nel! Beterschap en al het goede toegewenst.

• 07 Mei 2012 - 13:17

Mieke En Teun:

Hallo lieve mensen,
    Inderdaad niet leuk die oorpijn maar die kuur zal vast helpen. De foto van Sissy op de trapleuning?
    Wij willen ook graag een keer naar Wenen, misschien hebben jullie namen/folders van leuke campings?
    Wij gaan volgende week naar Eext.
    Liefs Teun en Mieke

• 07 Mei 2012 - 15:35

Elly:

Deze reis die 3 steden behelst is wat korter, des te trager blijk ik de verslagen te volgen! Maar ik geniet er weer net zo van, hilarisch ziekenhuisverhaal! Ach, und jetzt Romantisch Wien! Mooi, maar wat protserig vond ik destijds. En Paul, naast je Sissy hoor jij toch wel in een kittig rood jakjasje met gouden knopen (savonds voor het bal) en overdag in een fijne bergwandelhose voor het plukken van een Edelweiss op hooggelegen Alpenweide! Foto's graag, die ik iedere Kerst kan bekijken (na de film natuurlijk..)