in Finland - Reisverslag uit Inari, Finland van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu in Finland - Reisverslag uit Inari, Finland van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

in Finland

Door: deereizen

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

03 Augustus 2011 | Finland, Inari

Wij konden het uiteraard niet laten om vanuit Kirkenes ook de laatste 50 km naar het oosten te rijden: in Grense Jacobselv eindigt de weg en Noorwegen (foto).
Voor en links van ons de Barentszee, rechts een riviertje met gele grenspalen op deze oever, en rode Russische aan de overkant. En we werden beloond: het was er strak blauw, en we konden buiten zitten tot een prachtige zonsondergang om half twaaf 's avonds.
Inmiddels zijn we in Finland; de camper geniet van het wegdek na de ontberingen van de laatste weken, en zachtjes zoemend glijdt hij langs meren en rendieren. Wij staan nu aan het meer op een kleine camping in Inari, en genieten nog altijd.

• 03 Augustus 2011 - 17:51

Frark En Ineke:

Blijf dat laatste vooral doen!!! liefs

• 03 Augustus 2011 - 19:07

Willy:

Wat een geweldig mooie reis maken jullie! We hebben een weekje niet kunnen kijken en dan weer 4 berichtjes met zulke mooie plaatjes erbij. Heel leuk om zo de reis een beetje mee te kunnen maken. Wij waren de afgelopen week op de Vrijgaard (vanaf zondag jl. 2 weken gastendienst) en zijn nu even een nachtje thuis (Jan moet morgenochtend prikken). Morgen gaan we weer terug en dan is het al bijna weer sluitingsdatum kopij !????!???? (15 aug.) Ik wacht rustig af en wens jullie beiden voor nu een hele goede reis verder door het mooie Finland. XX

• 03 Augustus 2011 - 19:42

Illo:

En zo zien jullie zo maar een blauw witte vlag. Geweldig!heb goeie herinneringen aan suomi.lijkt mij zo leuk om zo noordelijk te zitten. Wordt het wel donker of schemert het alleen? Vond dat toen zo vreemd dat het niet donker werd. Gisteren met ml 4u door de grachten van A'dam gaan sloepen. BBq mee met hap en snap. Geweldig leuk. Lars nichtje en een vriendinnetje ook mee. Over de Amstel, leuk om A'dam vanaf het water te bekijken. In de avond was het gewoon file op het water. Kan mij voorstellen dat de grachten bewoners niet blij zijn met dit gebeuren. Soms erg aso met heel veel
    drank en harde muziek. Veel boot eigenaren eten met dit weer heerlijk op hun boot voor de deur. Gewoon een alternatief voor in de tuin zitten.
    Vanavond nog even de Afscheidswedstrijd van vd sar gezien.jullie zijn weer bij.
    Liefs

• 04 Augustus 2011 - 12:50

Elly:

Wat supergaaf om daar te staan en te beseffen dat het Rusland is, aan de overkant! En ..Mieke en ik maar denken dat wij een mooie son-in-see-sien-sakken op Schier hadden! Terwijl jullie rendieren voorbij zien sjokken kijken wij naar de lange rij boten van de Gaypride, zaterdagmiddag, gezellig met jullie mannen die mijn B&B geboekt hebben, dus moet ik wijken naar Henk (hahaha). We zullen zeker met menig biertje op jullie proosten!
    (in de regen, dikke kans)liefs!

• 07 Augustus 2011 - 17:34

Adrie En Joke:

Lieve mensen,

Wat een prachtige foto's weer, je wordt er stil van. Jullie hebben er al weer aardig wat kilometertjes op zitten. Alleen maar geniten lijkt mij?
    A'damse avond was meer dan geslaagd, dank voor de SMS! BBQ van ons veldje letterlijk in het water gevallen vanwege wolkbreuk :)

Adrie en Joke