Lima 11 en 12 oktober - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu Lima 11 en 12 oktober - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

Lima 11 en 12 oktober

Door: Lood

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

15 Oktober 2012 | Nederland, Amersfoort

Na deze korte inleiding door Paul is het nu mijn beurt om onze eerste twee dagen in Lima te beschrijven.
Lima is een grote stad met ca 12 miljoen inwoners, verdeeld over een groot aantal wijken. Wij logeren in de wijk Barranco, die wij vanmorgen vanaf een uur of negen o.l.v. onze peruaanse gids Mark hebben verkend. Daarna de sjieke zakenwijk Miraflores, waar wij ook een uitgebreide lunch hebben genoten. Besloten tot een uurtje siesta om daarna de vriendin van Mark te ontmoeten, 'n leuke, mooie en spontane dame, die binnenkort haar eerste vlucht als stess tegemoet gaat. Door Mark meegenomen naar een feeriek straatje met veel restaurants en bars, waar we wat genuttigd hebben en tevens een mooi uitzicht hadden op een 100 meter hoog verlicht kruis boven op een berg. Uiteraard op tijd naar bed om onze vermoeidheid ivm het tijdsverschil (7 uur) een beetje tegemoet te komen. Onze stappenteller gaf ruim 14000 stappen aan!!!
Vrijdag 12 oktober: om half negen ontbijt om daarna olv dezelfde gids verder Lima te verkennen. Met 2 tuk-tuks een soort kruisweg opgereden naar een ca 50 meter hoog Christusbeeld, dat als een beschermheer uitzag over Lima. Het stond boven op een berg, van welke plek we tevens een schitterend uitzicht hadden over een van de krottenwijken van Lima. Daar was het verschil tussen rijk en arm in alle opzichten waar te nemen. Dit waren dus drie wijken van Lima. De rest, inclusief het centrum van Lima, komt hopelijk in onze laatste week, die we naar verwachting ook in Lima zullen doorbrengen.
Om 13.00 uur terug in Miraflores voor de lunch, want om 15.00 uur moesten we in een Ierse pub zijn om de wk-kwalificatie-wedstrijd Bolivia-Peru te volgen. In een bomvolle pub met volstrekt dwaze supporters werd het een geweldige ervaring. De wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel, wat eigenlijk een overwinning betekende voor Peru, omdat de strijd op 4000 meter hoogte werd verspeeld in La Paz, welke stad wij later op onze reis ook zullen aandoen.
Terug naar hotel met bus om koffers klaar te maken voor morgenochtend, wanneer we vertrekken naar het wat zuidelijker gelegen Ica . Met de bus reizen in Lima bleek nog gevaarlijker te zijn dan racen op het circuit van Le Mans. Links en rechts inhalen, afsnijden etc etc is de normaalste zaak van de wereld.
Op het moment dat ik dit zit te tikken, genieten we van een inlands wijntje, voordat we
op tijd ons mandje inkruipen, want Mark wil morgen reeds om 07.30 uur vertrekken.
Over ons bezoek aan Ica e.o. zullen we over een paar dagen verslag doen.
Hasta proxima!!!!!

• 15 Oktober 2012 - 05:12

Marie-Louise:

Wat klinkt het heerlijk. Ik ben jaloers op jullie.

• 15 Oktober 2012 - 10:49

Ronald:

Wat heerlijk om te lezen! Geniet ervan! Kunnen wij die Peruaanse gids ook alvast boeken?

• 15 Oktober 2012 - 14:04

Anneke En Ad:

Wat een luxe zo'n prive gids en natuurlijk heel vertrouwd. Een goed verslag en heerlijk om te lezen.

Groetjes

• 15 Oktober 2012 - 14:10

Arno En Rina Fennis:

Hallo Nel en Paul,
    wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. het lijkt ons ook een mooi continent en geniet er maar van.
    groetjes Arno en Rina

• 15 Oktober 2012 - 14:27

Bianca:

Hallo Plien! Alweer heel mooie ervaringen en dat na amper 3 dagen! En Paul, wat fijn dat Lood ook zo lekker schrijft, dan hoef jij niet elke dag! Geniet met jullie mee, ook dank voor de leuke foto's die ik per mail ontving: heerlijk!

• 16 Oktober 2012 - 11:20

Teun En Mieke:

Hoi lieve Paul en Nel,

Wat heerlijk om jullie verslag te lezen. We kunnen ons voorstellen dat het weerzien met Mark de nodige emoties heeft los gemaakt. Maar wat is het uniek om zo van jullie zoon een rondleiding te krijgen!
    Het is van de gezichten af te lezen dat er echt wordt genoten. We kijken uit naar het volgende verslag.
    Liefs van Teun en Mieke

• 16 Oktober 2012 - 14:34

Tineke En Aad:

Wat een uitgebreid verslag; alsof wij zelf meelopen op jullie reis.
    Geniet ervan. Het is jullie van harte gegund.

• 16 Oktober 2012 - 20:56

Leo En Annet:

Dag PLIN,

Wat een heerlijk verhaal. Omdat Peru al heel lang op ons verlanglijstje staat, maar niet mogelijk is vanwege de hoogte, heb ik al veel gelezen. Zo kan ik via jullie verhalen lekker met jullie meereizen en meegenieten. We kijken uit naar jullie volgende belevenissen en verhalen.

Liefs,
    Leo en Annet

• 18 Oktober 2012 - 03:21

Rineke En Hans:

Lief reisgezelschap,

Wat fantastisch allemaal, genieten van jullie, tot nu toe, ervaringen en blijven jullie op de voet volgen, zonder stappenteller weliswaar :-).

Kijken weer uit naar het volgend avontuurlijk verslag.

Liefs en groetjes, Hans en Rineke