Verhuisberichten - Reisverslag uit Lima, Peru van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu Verhuisberichten - Reisverslag uit Lima, Peru van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

Verhuisberichten

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

08 November 2014 | Peru, Lima

Wij zijn weer op reis: voor maar liefst vijf maanden naar Peru! Op 29 oktober zijn we vertrokken. Moe maar voldaan: aangezien we al lang van plan waren kleiner te gaan wonen, hebben we ons huis te koop gezet, en dat houdt in: héél véél opruimen. Dankzij Marktplaats, de Kringloop, de vuilstort en een kofferbakverkoop, en ondanks veel spierpijn, zijn we daar aardig in geslaagd. Het resultaat is nog even te bewonderen op Funda. Nog even, want vlak vóór ons vertrek, op Schiphol, kwam de verkoop (onder voorbehoud) al tot stand. Als we terugkomen hebben we nog een maandje om de resterende inboedel op te slaan, en dan zijn we een tijdje dakloos. Ons nieuwe onderkomen zal zich waarschijnlijk in Hank bevinden - jawel, van die afslag Hank Dussen op de snelweg. Maar dat allemaal later; eerst genieten van Peru.

En het is weer genieten, vanaf de eerste minuut in Lima. Alleen dat wéér al: het regent er nooit, het waait alleen een klein beetje tussen vier en vijf, en de temperatuur is zalig: niet te warm, niet te koud, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in een T-shirt.
In Barranco, de wijk waar Mark woont, blijkt inmiddels flink te worden gebouwd. Het deel van de wijk uit het koloniale verleden is gelukkig beschermd, maar op veel andere plaatsen wordt oude meuk afgebroken en verrijzen moderne flatgebouwen. Zo ook naast het huis van Mark, die zijn uitzicht vanaf zijn balkon nu kwijt is.

Totdat we een eigen onderkomen hebben gevonden, hebben we een kamer in Mark's huis - klein, maar fijn en reuze gezellig. Met veel bier, koude rode wijn en rum-cola, als vanouds.
Met Mark bezoeken we een aantal beschikbare appartementen. We zien er 3 in oudere huizen: donker, vol met brocante - Peruanen doen alleen iets weg als het echt helemaal kapot en onbruikbaar is- en zonder buitenplaatsje of balkonnetje. En we bekijken er 2 in nieuwe moderne gebouwen: kleine appartementjes, duur per m2, en ook al weinig buiten. Maar dan dient zich plotseling, in de Zondagkrant, onze droom aan: een groot appartement, op het dak van een ouder flatgebouw van 5 verdiepingen, en een smal, doch 15 meter lang balkon. Een betaalbaar penthouse, met aan alle kanten uitzicht over Lima, 5 minuten lopen vanaf Mark. Zonder lift weliswaar, maar dat is voor de conditie niet slecht. En nog een voordeel: bij een flinke aardbeving komen er in ieder geval geen bovenburen binnenvallen. We zijn er dolgelukkig mee.
Nel heeft het inmiddels grondig schoongemaakt - Peruanen zijn niet zo van schoon - en ook dat resultaat is te bewonderen, op bijgaande foto's.

Hasta pronto !

• 08 November 2014 - 08:21

Ad En Anneke:

Lieve mensen,

Wat veel en goed nieuws en wat fijn dat jullie huis verkocht is.
    We wensen jullie een fijn en gezond verblijf in Peru en een mooie trouwerij.

• 08 November 2014 - 11:11

Willem En Astrid:

Mooi nieuws Paul en Nel. Heel veel plezier daar ; groet aan Mark en we horen wel wanneer we welkom zijn (of moeten helpen) in Hank!

• 08 November 2014 - 14:33

Tineke En Aad:

Hoi Paul en Nel, wat een verrassing dat jullie misschien bij ons in de buurt gaan wonen. Mooie omgeving hier ook voor fietsers zoals jullie.
    Wat prettig dat jullie zo snel ook een penthouse hebben gevonden en zo dicht in de buurt van Mark zitten.
    Heel veel plezier en gezelligheid toegewenst van ons beiden.

• 08 November 2014 - 14:52

Jan En Willy:

Wat een geweldig nieuws allemaal ! Het idee 5 maanden bij de kinderen in een heerlijk klimaat te kunnen wonen en dan op de valreep horen dat je huis verkocht is.... Kan niet beter toch ? I.p.v. 5 maanden in de camper nu al die tijd in een penthouse dat klinkt goed en het ziet er ook erg mooi uit. We wensen jullie een geweldige mooie tijd in Lima en een prachtige bruiloft toe. Heb het goed samen. Lieve groet van ons beiden

• 09 November 2014 - 16:05

Corry En Leon:

Hoi Paul en Nel!
    Wat een mooi bericht voordat jullie het vliegtuig in stapte! Extra fijn om zo op reis te gaan!
    Wat ziet het penthouse er goed uit!
    Lekker gaan genieten ,veel plezier met elkaar! We blijven jullie volgen hoor!
    Veel liefs!

• 11 November 2014 - 18:16

Simone:

Wat leuk allemaal en wat een riant paleis! Fijn dat het zo snel geregeld was. Geniet van alles en hou ons op de hoogte!!
    Liefs Ivo en Simone

• 11 November 2014 - 21:56

Leo En Annet:

Wat heerlijk om weer een verslag van jullie te lezen vanuit Peru! En wat een goed nieuws allemaal over de verkoop van jullie huis in Amersfoort en jullie appartement in Lima: dat ziet er super uit. Paul, Leo en ik wensen je morgen een fijne verjaardag en van Leo mag je een borreltje nemen!
    We gaan jullie verhalen weer volgen en vaak een reactie sturen.
    Lieve groet van L+A

• 13 November 2014 - 17:13

Hermien Baltesen :

Hoi Nel en Paul,
    Wat leuk om weer een verslag te lezen ditmaal vanuit Peru. We zijn nu weer helemaal bij wat het DEE nieuws betreft. Het raadsel is opgelost: We weten nu dat Paul 12 november jarig is. Paul alsnog van harte gefeliciteerd.
    Jullie gaan de provincie Utrecht voorgoed verlaten. Helaas, helaas voor ons, de verkoop van het huis is jullie van harte gegund.
    We gaan jullie verhalen volgen.
    Geniet van Peru.
    Vrolijke groet hermien en Eltjo

• 15 November 2014 - 21:20

Mieke Roeters Van Den Berg:

Ja, dat appartement ziet er super uit na de schoonmaakbeurt van Nel! Wat een heerlijke vooruitzichten ( en uitzicht!) allemaal daar in Lima. Geniet van de bruiloft en elkaar!
    Liefs en een dikke knuffel van Teun en Mieke