Naar Ica en verder - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu Naar Ica en verder - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

Naar Ica en verder

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

18 Oktober 2012 | Peru, Arequipa

Na een busrit vanuit Lima van 5 uur door woestijngebied zijn we aangekomen in Ica: een gekkenhuis waar honderden taxi's en nog eens honderden Tuktuks (ook taxi) elkaar met grote snelheid lijken te achtervolgen (voet op het gas, hand op de claxon), en waar het krioelt van de mensen met veelal onduidelijke bezigheden. Veel armoede in deze stad, waar je in elke straat nog de gevolgen van de aardbeving van alweer jaren geleden ziet. Onze Vogelaarwijken zijn lustoorden vol paleizen vergeleken met de ellende-wijken hier; maar de Peruanen blijven er vrolijk onder, zo te zien.
Even buiten Ica in het zuiden begint een groot gebied met zandduinen, sommige wel 400 meter hoog. Daar ligt ook Huancachina, een echte oase temidden van de duinen: een meertje, omringd door palmbomen en wat hotels. In één ervan sliepen we.
Behalve de zandwoestijn vind je in de buurt van Ica ook wijngaarden - wat water al niet kan doen! Wij maakten een ritje langs twee wijnhuizen; om te proeven (matig) en te lunchen onder de ranken (heerlijk).
's Avonds bezochten we samen met een paar duizend Peruanen een festival in Ica, met muziek en heel veel standjes waar Peruaanse gerechten geproefd konden worden, een soort "proef Peru" dus. Lekker!! Hier viel ons ook op hoe lang wij eigenlijk zijn: met gemak keken we over al die zwarte koppies heen.
Mark en Carla moesten hierna weer terug naar Lima, en wij staan er nu alleen voor. Dat blijkt best wel te lukken: we hebben eerst een trip gemaakt naar de Ballestas eilanden, een groep rotsen voor de kust die worden bevolkt door tienduizenden vogels ( pelikanen en vele andere soorten), pinguins en zeehonden. Indrukwekkend. En
inmiddels zijn we met de nachtbus naar Arequipa gereden (12 uur onderweg, maar wel in heerlijke ligstoelen), een mooie en gezellige stad aan de voet van een vulkaan. In een klooster hier vonden we een prachtige oude bibliotheek, waar we zowaar een boek van Erasmus ontdekten. Vanuit Arequipa gaan we een mooie tweedaagse tour naar de Colca canyon maken, waarover later meer.

Hasta proxima!

• 18 Oktober 2012 - 12:23

Anneke En Ad:

Wat fantasisch allemaal en wat heerlijk dat jullie dit mee mogen maken.
    En wat een mooie foto's en een goed verslag.

Groetjes.

• 18 Oktober 2012 - 12:23

Anneke En Ad:

Wat fantasisch allemaal en wat heerlijk dat jullie dit mee mogen maken.
    En wat een mooie foto's en een goed verslag.

Groetjes.

• 19 Oktober 2012 - 01:11

Mary:

Nu allereerst geniet allemaal van deze andere wereld! Maar dat jullie mijn sjouwer meegenomen hebben bevalt mij helemaal niet, SJOUW ME ROT!!! Zaterdag en zondag expositie, maar het wordt wel 23 graden dus dt missen jullie hier nu weer.
    Iedereen vraagt ook waar is je sjouwer, helaas met vakantie, moet je niet toestaan in deze periode, helaas Jeugd van tegenwoordig zeg ik dan!!! Lieve mensen geniet van alles wat je hier niet hebt en mijn volgende bericht zal zijn wat ik allemaal niet verkocht heb en wat ik weer terug kan sjouwen!!! Geniet met volle teugen letterlijk en figuurlijk. Dikke kus Voor jullie allen luier lekker ikzelf zal wel sjouwen ha ha xxxxx Mary

• 19 Oktober 2012 - 11:43

Nettie:

Lieve globetrotters,

Leuk die reisverslagen van jullie, klinkt allemaal heel erg goed, probeer jullie een beetje te volgen maar heb natuurlijk niet zo'n uitgebreide kaart van Peru. Geniet verder nog van jullie reis, nog "maar" 5 weken te gaan nu!!!!

Groetjes Nettie

• 19 Oktober 2012 - 22:27

Annet:

Ik ben vreselijk jaloers op jullie pinguins. Heb even google earth bekeken om te zien waar de Ballestas eilanden liggen. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ze zijn prachtig.

• 20 Oktober 2012 - 13:00

Anne En Petra:

Zo te lezen en te zien genieten jullie volop! Heel leuk jullie zo te kunnen volgen. Zag trouwens net dat er een golfcourse is, ten zuiden van Arequipa, bestaat al sinds 1918. Maar ja, nu natuurlijk heel andere focus......Prachtig die pelikanen en zeehonden. Wat zijn eigenlijk typisch Peruaanse gerechten?

• 20 Oktober 2012 - 13:00

Anne En Petra:

• 21 Oktober 2012 - 13:00

Jan Kreikamp:

Ha N&P, zo te lezen is reizenvooral genieten van de inspanningen van de vorige dag. Geniet van alle mooie dingen onderweg en wij genieten mee.
    Jan /Josette