Zee in zicht! - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu Zee in zicht! - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

Zee in zicht!

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

31 Oktober 2013 | Italië, Ravenna

Met goed weer over de prachtige wegen en door de eindeloze tunnels van Zwitserland gereden. Vóór de Gotthard-tunnel overnachtten we op een parkeerplaatsje bij het Vierwoudstedenmeer, erná op een camping in Locarno aan het Lago Maggiore. Heerlijk rustig hier in deze tijd van het jaar, en met uitstekend weer voor een fietstochtje langs de oevers.
Prijstechnisch is Zwitserland een stuk minder leuk: het is er peperduur. Zo betaalden wij voor het nachtje camping 45 euro, laagseizoentarief met 50% korting!
Snel naar Italië dus maar. We besloten het stuk naar de oostkust via de snelweg te rijden, via Milaan en Bologna. Met een grote boog om beide heen. Deze snelweg loopt overigens voor een groot deel parallel aan de hogesnelheidslijn, en regelmatig zagen we Italiaanse treinstellen voorbijrazen, en zo te zien allemaal nog redelijk compleet. Maar ja, het is hier natuurlijk wel lekker weer!
In Parma - de stad van de ham en de zaanse - was ik zo handig om achteruit tegen een paaltje aan te rijden. Het repareren van het achterlicht had nogal wat voeten in de aarde, zodat ons verblijf hier met een dag moest worden verlengd. Niet erg, want de stad heeft best een gezellig centrum, en kijk eens hoe mooi onze parkeerplaats tegenover de Lidl er bij avond met een beetje mist uit kan zien!
Met een nieuw achterlicht bereikten we Ravenna. Geen hoogtepunten in deze stad, maar wel heel Italiaans: smalle, donkere straatjes, mooie pleintjes en volle terrasjes. We overnachtten 5 km buiten de stad in Classe, waar ooit de Romeinse havenstad Classis was. Hier is alleen een oude kerk van over, maar wel één die beroemd is vanwege de prachtige mozaïk.
De volgende dag rijden we een klein stukje verder, en dan, in het uitgestorven plaatsje Lido di Classe, gebeurt het: ZEE IN ZICHT ! De Adriatico !!
Volgende keer: naar Rimini en verder.

• 31 Oktober 2013 - 16:25

Anneke En Ad:

Ziet er weer prima uit,geniet van iedere dag en dat achterlicht is alweer gemaakt dus snel vergeten.

• 31 Oktober 2013 - 16:45

Illo:

Hangen ze bij de Lidl al de vlag uit als ze jullie zien, ha ha. Toch heerlijk, hoef je nooit na te denken waar alles staat. Heerlijk richting Italië , lekker eten, mmmmm
    Zondag jl. Nog net niet tijdens het spelen uit mijn broek gewaaid, wat een storm. Verder is de temperatuur heerlijk. Rijtje coniferen zijn gelukkig ook storm vast.
    Vogels en eekhoorn vechten om een pot pindakaas. Ook al kastanjes gepoft, op de baan rode paddestoelen van kabauter spillebeen, kortom echt herfst.
    Buitenboel en planten klaar maken om in de winterstand te zetten. Geniet daar van het heerlijk eten en hopelijk mooie weer.
    Liefs

• 01 November 2013 - 08:51

Mieke En Teun:

Lieve Nel en Paul, wat ziet alles er mooi uit op de foto's. Voor ons is het al lang geleden dat we in Italië waren. Die hammen hangen en liggen er verleidelijk bij in de etalage! Wij gunnen jullie weer van harte deze mooie reis en samen genieten van het fietsen in mooie landen. En wanneer komt nu de eerste zonsondergang aan zee? Liefs TM

• 01 November 2013 - 22:54

Harrie En Anjo:

Lieve Nel en Paul, wat heerlijk dat jullie weer zo kunnen en mogen genieten.
    liefs van ons

• 05 November 2013 - 22:02

Leo En Annet:

Dag lieve Paul en Nel,

Net terug van 2 weken prachtig Maleisië (erg warm en vochtig: dat laatste niet van de regen) zien we weer een berichtje van jullie. Zo te lezen vermaken jullie je prima. Leo en ik zijn een aantal jaren geleden ook in Ravenna geweest en wij vonden dat een superleuke stad. Ook kennen we Classe en volgens mij is daar ook nog een naturistencamping. Die zal alleen niet meer open zijn in dit jaargetijde. Een dorpje dat wij ook erg leuk vonden is Cesenatico, waar we heerlijk vis hebben gegeten! Nou ik ga gauw even je andere verhaal lezen.

Groetjes van Leo en Annet