Zeepiloog - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu Zeepiloog - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

Zeepiloog

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

09 Maart 2014 | Nederland, Amersfoort

Wij zijn weer thuis, na 135 dagen te zijn weggeweest, en 9.210 km te hebben gereden. We genieten nu intens van de afwasmachine, hebben permanent internet verbinding, en kunnen weer eens ruim en langdurig op de wc zitten! Maar veel méér luxe hebben we al die tijd écht niet gemist! Zonder probleem hebben we ruim vier maanden in 10 vierkante meter geleefd, en met pijn in de bovenbenen van het trappen lopen dwalen we nu door bijna twintig keer zoveel! In een zee van ruimte dus.
Weer thuis, met duizenden foto's en talloze herinneringen. Aan het zuiden van Italië, dat prachtige land met dat heerlijke eten, dat langzaam aan vervuiling en verwaarlozing ten onder gaat. Sicilië, een strategisch gelegen eiland waar elke beschaving uit het verleden wel iets moois heeft achtergelaten. Griekenland, met al die kleine vissershaventjes, zo'n relaxed land waar je verliefd op kan worden, met zulke aardige bewoners, maar helaas ook zulke slechte politici. En de verrassing: Albanië, een land met prachtige bergen, en vol met arme en lieve mensen, die na een ellendig verleden met potdichte grenzen, nu allemaal op aandoenlijke wijze hun uiterste best doen om het bezoekers naar de zin te maken.
Thuis, en wat nu? Op de wensenlijst stond een reis naar de Krim: dat lijkt er voorlopig niet in te zitten. Deze zomer gaan we vullen met gezelligheid van vrienden en kennissen, voetbal kijken, en met een paar kortere reisjes, niet te ver. Komende winter hopen we dan weer in Peru door te brengen.
Rest mij alle trouwe volgers te danken voor de vele bezoekjes op de site en alle leuke reacties: het is een stimulans om straks vanuit Zuid-Amerika weer verslag te doen.

Een dikke kus van Paul en Nel.

• 10 Maart 2014 - 11:48

Anneke En Ad:

Welkom thuis!

• 10 Maart 2014 - 19:24

Ineke:

Hallo lieve Nel en Paul
    Welkom thuis wat hebben jullie weer een pracht reis gemaakt. Weer veel mooie landen bezocht en heel mooie dingen gezien en bezocht. Nu weer maar genieten van ook toch wel een mooi nederland. En ook van weer thuis te zijn. Toch ook weer leuk iedereen te zien. We zullen lullie zeker weer een keer op de Vrijgaard zien. Met ons ales oke wel heel druk gehad maar we gaan weer uit kijken naar kampeerseizoen. We gaan 21 maart heen deze week nog even naar zeeland broer van Peter wordt 65 jaar.

Liefs en dikke knuffel voor beiden van ons 2 en tot gauw

• 11 Maart 2014 - 18:19

Tineke En Aad:

Jullie hebben wel gelijk het super goede Nederlandse weer getroffen.
    Wij hebben elke week jullie reisverslag met veel plezier gelezen.
    Dat zullen wij voorlopig missen..
    Wie weet zien wij jullie snel op de VRIJ ??