Naar huis - Reisverslag uit Piding, Duitsland van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Piding, Duitsland van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

25 November 2017 | Duitsland, Piding

Een perfecte camping, én heerlijk weer. Het werd dus een wéékje Split ! (Een variant op de split second). Vanaf de camping fietsten we in 20 minuten naar het centrum van Split: en behalve een heerlijke, brede wandelboulevard heeft dit centrum óók weer een centrum in het centrum: een volledig ommuurd, historisch centrum. Door een paar poorten kom je hier binnen, in een doolhof van nauwe straatjes. In het zomerseizoen moet je hier over de hoofden lopen, nu kunnen we foto’s maken van lege straatjes!
Op de camping is het ook rustig, maar er blijkt toch wel een aardig camper-gezelschap aanwezig: ik tel een Russische, een Tsjechische, een Estlandse, een Italiaanse en een Nederlandse (wij) camper, en daarnaast nog 2 Franse, 3 Engelse en - onvermijdelijk -
4 Duitse campers. Van dit clubje zijn een Frans, Engels en Italiaans gezin, mét kinderen, zelfs op wereldreis: Iran, Rusland, China.
Wíj zijn gewoon op weg naar huis: eerst naar Zadar. Een gezellige studentenstad aan zee, in het gebied waar veel marmer wordt gevonden. De straatjes in deze stad zijn ermee geplaveid. Wij staan hier dan ook op een camperplaats op het terrein van een marmerverwerkend bedrijf, en dus is men begonnen de camperplaats te voorzien van reststukken en tweede-keus-marmer: het zwembad, de wc’s en douches, de electra-paaltjes, marmer! Ik begin hier spontaan “ Marmor, Stein und Eisen bricht, aber unsere Liebe nicht” te zingen, en Nel is het daarmee eens. ( zo begin ik bij elk kasteel ook aan “Ich bau dir ein Schloss, sowie in Märchen” , maar dat gelooft ze niet meer).

Na Zadar, op woensdag, komt een enorme verandering: we rijden we door een prachtig berglandschap in Kroatië, maar wel ín de sneeuw! Het is hier, na al het heerlijke weer, ineens bar koud! We gaan nu wat sneller verder, door Slovenië, en door Oostenrijk. Nu nog met mooie blauwe luchten, maar er is sneeuw voorspeld, en dan willen we de bergen voorbij zijn.
We zijn nu vlak over de grens, bij Salzburg. We staan naast een restaurant met heerlijke Wiener schnitzels!
Zoals het er nu naar uitziet, zijn we dinsdag of woensdag wel weer thuis.

• 25 November 2017 - 18:51

Rob En Mieke:

Geniet er nog even van. Wij wensen jullie een veilige thuisreis. Tot gauw!

• 25 November 2017 - 23:19

Willy:

Nog maar ff smullen van die grote lappen schnitzels. Hier zitten we midden in
    de gerechten boerenkool, zuurkool en hutspot; ergo het is hier nu echt stamppotten weer dus houden jUllie die dikke trui maar aan. Het is Nu gauw gedaan met het zomerse weer

• 25 November 2017 - 23:36

Ria:

Hoi bedjes
    Ik zeg geniet nog ff lekker, ook al is het van de sneeuw.
    Zo vaak hebben we geen echte vaste sneeuw in NL.
    Ook al begrijp ik dat rijden in de sneeuw niet de beste optie is, maar zo mooi.
    Maar ben super blij als ik jullie weer kan knuffelen.
    Doe voorzichtig en tot gauw!!! Xxxxxjes.

• 26 November 2017 - 07:48

Illo:

Mooi alle snottebellen en hoest hier gemist. De pepernoten en Sinterklaas discussie wachten op jullie. Goeie reis! Liefs

• 26 November 2017 - 08:45

Ad En Anneke:

Goede reis verder en hopelijk zien we jullie snel.

• 09 December 2017 - 10:11

Leo En Annet: