Een stille zaterdag - Reisverslag uit Lima, Peru van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu Een stille zaterdag - Reisverslag uit Lima, Peru van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

Een stille zaterdag

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

26 Maart 2016 | Peru, Lima

Het is nu Stille Zaterdag, en stil ís het deze zaterdag, letterlijk. In deze Semana Sancta zijn de meeste mensen vanaf donderdag al vrij, en zo mogelijk ook de stad uit. Het kruispunt waar wij op uitkijken is normaal een hectische toestand - veel getoeter en bijna-botsingen - nu heerst er een onwezenlijke rust. Wél heel druk was het donderdag op de vismarkt bij de haven: een béétje katholiek eet hier deze dagen uitsluitend vis!
Voor ons betekent Pasen het einde van onze heerlijke tijd in Zuid-Amerika. Drie maanden geleden begonnen we in Buenos Aires; het lijkt al een eeuwigheid geleden. En de afgelopen dagen kwam Nederland al dichterbij: door de goede-reis-mailtjes, door de toestanden in België, en door de minuut stilte voor de voetbal-interlands - alle Zuidamerikaanse landen speelden de afgelopen 2 dagen voor WK-kalificatie - ter nagedachtenis aan Johan Cruyff !
Een “Blatter-minuutje” weliswaar, maar wel indrukwekkend !
En ja, dat Peru opnieuw niet wist te winnen gaf ons óók een beetje het Oranje-gevoel.

Zondag nog een afscheidsfeestje met zang en dans, maandag nemen we afscheid van de kinderen, en van het zalige klimaat van Lima. Dinsdagavond zijn we weer in Hank. Óók weer leuk !

Tot de volgende reis !

• 26 Maart 2016 - 21:55

Ivo:

Lieve Paul en Nel, Simone en ik hebben genoten van jullie geweldige reisverhalen! Het lijkt inderdaad een eeuwigheid geleden dat jullie vertrokken en dat wij samen gegeten hebben bij Bloemers in Oeffelt. Wij zien er naar uit om jullie weer te zien en te spreken. En natuurlijk samen te eten en te drinken en al jullie verhalen te horen. We spreken snel af als jullie weer veilig in Nederland zijn.
    Geniet samen met Mark en Carla van de laatste dagen daar. Ik ben benieuwd naar ( nog meer ) foto's van een dansende Paul op jullie afscheidsfeestje daar.
    Wij wensen jullie een goede en veilige reis! Knuffels, Ivo

• 26 Maart 2016 - 22:54

Jacqueline:

Bedankt voor jullie mooie verhalen! Fijne terugreis en wie weet tot ziens. Jacqueline Heerlien

• 27 Maart 2016 - 08:08

Mieke:

Lieve Nel en Paul, we hebben genoten van jullie mooie reizen, de verhalen, foto's en vooral de humor. Afscheid nemen is het moeilijke gedeelte van jullie reis, dus geniet van de laatste dagen daar in Peru. Daarna wordt het voor jullie trouwe volgers ook stil. We zien elkaar vast gauw in Nederland en inderdaad Hank is ook leuk. Liefs en knuffel van ons. Groetjes Teun en Mieke

• 24 Mei 2016 - 17:19

Margriet & Roel:

Hoi Nel en Paul,
    Ik heb jullie maar eens opgezocht en even wat meebeleefd.
    De reden van mijn bezoek is een treurige,nl 13 mei jl is Josette Schot overleden en gisteren 23 mei gecremeerd.
    Ik dacht er goed aan te doen dat te laten weten.
    Ik wens jullie verder een voorspoedige reis en mogelijk tot ziens ergens!
    grijs, lfs, Margriet