Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

10 Januari 2016 | Argentinië, Buenos Aires

Vandaag is het zondag, en het bruisende Buenos Aires is een beetje tot stilstand gekomen. Vanaf zaterdagmiddag zijn de meeste winkels dicht, en veel inwoners zijn de stad uit. Of ze vermaken zich in één van de vele parken die de stad rijk is, zoals wij nu, in een park rondom een enorme zilveren bloem, die geopend schittert in de zon, en die zich ‘s avonds ook sluit!
Niet ver van hier ligt ook het MALBA, een museum voor moderne kunst, dat alleen al voor het gebouw een bezoek meer dan waard was.
Het ligt in de wijk Recoletta, waar zich ook de beroemde begraafplaats met dezelfde naam bevindt, waar de rijke families zich een plaatsje hebben verschaft. Een stad in de stad met nauwe straatjes vol familiegraven, die doorgaan tot 10 meter onder de grond. Rijtjeshuizen - dat was bij leven wel anders! Overigens is de beroemdste inwoonster van deze dodenstad, Evita, maar relatief klein behuisd.
Heel andere huisjes vind je in de oude havenwijk La Boca: veelal opgetrokken uit golfplaat, en bijzonder kleurrijk, traditioneel door geleende scheepsverf uit de haven. Hier ook het stadion van de beroemde voetbalclub Boca Juniors: een aardige, kleurige “bonbonschaal” ( la bombonera ), maar de Kuip is natuurlijk een stuk mooier. Veel toeristen hier uiteraard, en dus zoals op veel plekken in de stad tango-meneren en -mevrouwen, die tegen vergoeding een paar tangobewegingen met je maken voor de foto. Zoals op bijgaande foto, waarop onze Carla aan de gang is met zo’n hartstochtelijke danser.
Én nog wat meer plaatjes van deze mooie, heerlijke stad, want dat is het!

Morgen vertrekken wij naar Uruguay: eerst met boot en bus naar Montevideo voor 2 dagen, en dan naar Colonia de Sacramento. Van daar komt het volgende verslag.
Het lopen gaat inmiddels een stuk beter: al hele enden zonder stok, maar nog wel langzaam en niet helemaal pijnloos. We gaan vooruit!

• 13 Januari 2016 - 18:35

Ria Ten Bosch:

hoi Lieverds
    Wat is het daar mooi zeg. we genieten met jullie mee door alle verslagen en foto's. Prachtig
    maar is vind heet nog fijner dat het met Paul beter gaat. stelt mij in ieder geval een heel end gerust.
    lieve groetjes en knuffies van ons

• 13 Januari 2016 - 22:55

Carla Miranda:

Que lindas fotos Nel y paul!!!
    Un beso grande!!