Een pijnlijke start - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu Een pijnlijke start - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Paul & Nel Dee - WaarBenJij.nu

Een pijnlijke start

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul & Nel

08 Januari 2016 | Argentinië, Buenos Aires

Wat vooraf ging…….

Een paar dagen voor de Kerst schoot het flink in mijn rug, en dit werd zo erg dat ik op Tweede Kerstdag (!) bij een chiropractor lag, die de knoop er daags erna bij de tweede behandeling uit kreeg. Weg was de rugpijn, maar er kwam een stekende pijn in mijn rechterbeen voor terug. Een protesterende zenuw, vanaf bil tot enkel. Oordeel van geraadpleegde fysiotherapeut: dat kan gebeuren, en de enige remedie is: bewegen maar. En ik bewoog, krom van de pijn, met een kruk, naar het vliegtuig…..

Op reis

…..naar de door ons gereserveerde stoelen, bij de nooduitgang, met plenty ruimte ervoor om desnoods te gaan liggen. Maar helaas, op die plaatsen word je geacht mensen te helpen bij het verlaten van het vliegtuig. Zeker boven Argentinië een serieuze zaak, die je niet aan kreupelen kan overlaten. En zo werden wij verbannen naar een krap duozitje achterin. Dus 14 uur lang afzien en niet slapen!
Maar ook nu had het nadeel weer een voordeel: de man met de rolstoel die de KLM in Buenos Aires geregeld had, loodste ons in sneltreinvaart langs lange rijen wachtenden, paspoortcontrole en douane. En dus gelukkig ook geen vragen over wat deze toeristen met kilo’s kaas, worst en drop in het land kwamen doen.

Even leek het er nog op dat ons hotel - midden in het centrum - was gesloten vanwege een al dagen durende electriciteitsstoring, maar gelukkig ging het licht net op tijd weer aan en kon onze reis echt beginnen.

Happy family.

De eerste dag met de toeristenbus door de stad. De rit duurt - zonder onderweg uit te stappen- zo’n drieënhalf uur, en is natuurlijk perfect om een eerste indruk van een stad te krijgen. En ideaal voor iemand die nauwelijks kan lopen.
De eerste indruk: mooi, en vooral gezellig! De brede doorgaande wegen, met bomen en statige hoge gebouwen erlangs, doen ons heel erg denken aan Madrid. Daarachter smalle, drukke straatjes, met een ruimhartig terrasjesbeleid, zo te zien. Verderop, aan de rand van het centrum, glimmende wolkenkrabbers. En het heerlijke weer maakt het mooie plaatje compleet.
De volgende dag zouden wij Carla ontmoeten, die de vlucht van Lima naar Buenos Aires in haar rooster had laten opnemen. Na de begroeting in ons hotel werden wij op de rug getikt………..door Mark, die als verrassing was meegekomen. Een mooi moment; alleen Robert ten Brink ontbrak nog in het plaatje. Die avond werd het dus gezellig met z’n viertjes dikke Argentijnse biefstukken eten, met veel Argentijnse wijn.
Het leven is zo slecht nog niet hier! Volgende keer meer over deze stad.

Inmiddels gaat het lopen al weer een beetje beter; nog wel krom, met veel pijn, maar er is zeker vooruitgang.

• 09 Januari 2016 - 02:53

Illo:

Wat een lange zit met zo'n rug,pfff. Hopelijk trekt de pijn weg. Surprise om met z'n viertjes te zijn. Ik had jullie gezichten wel willen zien.
    Vanavond ook 7 uur zit naar Dubai, 10 Dg. Niet te geloven, alles volgeboekt naar Gran Canaria. Het gaat slecht in Nederland. Dozen bijna allemaal leeggepakt.Veel plezier samen, groetjes aan de kinderen.
    Liefs

• 09 Januari 2016 - 12:58

Ad En Anneke:

Zo dat was een moeilijke start, hopelijk gaat het snel beter.
    Wat een leuke verrassing voor jullie, geniet er maar lekker van.
    En het is weer heerlijk jullie verslag te lezen we wachten vol spanning op de volgende.

• 10 Januari 2016 - 11:52

Ivo:

Hoi Paul en Nel, wat een pech zo vlak voor jullie vertrek! Ja, voor die plaats bij de nooduitgang moet je inderdaad in topconditie zijn. Sterkte met het herstel Paul. Op de terugreis zitten jullie daar zeker weer! Wat leuk dat Mark er bij jullie aankomst ook was. Wat een verrassing! Ondanks de pijn van Paul, toch hele blije gezichten! Geniet van jullie verblijf daar en de rest van de reis. Doe voorzichtig! Ik kijk ook weer uit naar de volgende reisverslagen!
    Hartelijke groet and a big hug voor jullie, Mark en Carla

• 31 Januari 2016 - 21:37

Leo En Annet:

Wat heerlijk dat jullie Mark al zo snel hebben gezien. Hopelijk gaat het snel beter met je Paul.